De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL BAR 300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Brigit Janssen 12-01-2024

Doet precies wat ik hoopte

Geschreven voor: JBL BAR 300

Deze soundbar mocht ik gaan testen. Het eerste wat me opviel was de verpakking. Prachtige sterke doos, de sounbar zelf zat in satijnachtig papier dat wel recyclebaar is. De losse onderdelen als snoeren en afstandsbening nuzaten in een keurig doosje. Het gaf me meteen een gevoel van luxe. Het was bijna of ik een dure sieraad uitpakte. Fijn als je zo’n dure aankoop doet.
De installatie was gemakkelijk en snel. Er zat een schema bij dat liet zien hoe je meerdere apparaten op elkaar kon aansluiten. Dat schema had wat duidelijker gekund als ik eerlijk ben.
Ik heb een oudere tv zonder hdmi uitgang, dus moest een optische kabel gebruiken voor de aansluiting van de bar op de tv. Die zit niet in de verpakking, dus hou er rekening
Ik hhelmet de bar muziek afgespeeld en er film mee gekeken.
De instellingen maakte het zo ruimtelijk dat ik de subwoofer niet mistte. Het was een genot om met deze bar veel meer diepte en definitie te horen.
Handig bij het gebruik is dat de bar volledig zwart is tijdens gebruik, maar er bij een verandering een display verschijnt met duidelijke witte letters. Die verschijnt snel en verdwijnt even snel.
Al met al een geweldig apparaat.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Super ruimtelijke sound

Minpunten

• Installatie kon simpeler
  • Onduidelijk aansluitschema

RGROENENDIJK 11-01-2024

Goede soundbar betaalbare prijs

Geschreven voor: JBL BAR 300

De JBL Bar 300 soundbar overtreft verwachtingen met zijn gebruiksvriendelijkheid, uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en indrukwekkend geluid. De eenvoudige installatie en intuïtieve bediening maken het een genot om te gebruiken. De draadloze connectiviteit voegt extra gemak toe. Wat betreft geluidskwaliteit levert de Bar 300 krachtige bas, heldere middenfrequenties en gedetailleerde hoge tonen. Of je nu films kijkt, muziek luistert of games speelt, deze soundbar voegt een nieuwe dimensie toe aan je audio-ervaring. Kortom, de JBL Bar 300 is een geweldige keuze voor wie op zoek is naar een hoogwaardige soundbar met een aantrekkelijke prijs.

RobinW 11-01-2024

Betaalbare en goede soundbar

Geschreven voor: JBL BAR 300

Ik heb de soundbar ongeveer 3 weken mogen testen. Hiervoor altijd getwijfeld om een soundbar aan te schaffen. Altijd gedacht dat het niet zoveel uit zou maken ten opzichte van het geluid van de televisie. Maar moet zeggen, het is een wereld van verschil. Voorheen had ik nog wel eens moeite met het verstaan van pratende personen via het geluid van de televisie, met de soundbar heb ik dit helemaal niet meer. Mooi duidelijk geluid en Bass.

Het aansluiten was eenvoudig. Stroom erin, 1 HDMI kabel van soundbar naar televisie (ARC) en 1 HDMI kabel van soundbar naar media box van Ziggo. Mij televisie heeft helaas geen eARC, maar mocht je dit hebben, dan scheelt het je een kabel die van de soundbar naar de televisie loopt. Via ARC moeten er namelijk 2 HDMI kabels naar de soundbar en via eARC maar 1. Als je b.v. een Ziggo mini hebt die achter de televisie geplakt zit, scheelt het je dan toch 1 kabel die over de muur loopt (TV hangt aan de muur).

Ook kun je de soundbar aansluiten op o.a. Google Home, waardoor je muziek via b.v. Spotify kan casten naar je soundbar. Erg handig!
Daarnaast is de JBL One app ook handig om bijvoorbeeld het geluid van je soundbar aan te passen met de equalizer of de mobiele afstandsbediening.

Ondanks dat ik geen vergelijkingsmateriaal hebt, omdat het mijn eerste soundbar is, is het al bij al een soundbar die eenvoudig te bedienen is, leuke en handige functies heeft en naar mij mening, goed geluid. Ik zou hem iedereen aanbevelen die een betaalbare en goede soundbar zoekt.

Pluspunten

• Goed geluid en Bass
  • Eenvoudig aansluiten
  • Connectiviteit

s***********@g******** 03-01-2024
Geschreven voor: JBL BAR 300

Deze soundbar heeft een degelijke uitstraling en wat is het fijn dat de subwoofer is ingebouwd. Dit scheelt weer een aparte box.
De soundbar is met de optische kabel makkelijk aan de tv te verbinden hierdoor geen problemen ervaren met koppelen.
We waren even bang dat we het bass geluid zouden missen maar tijdens het testen merkten we dat het bass geluid er zeker is en ook voelbaar is.
Via de JBL app is het heel makkelijk om de soundbar naar eigen wens in te stellen zoals jij het geluid mooi vind. En dat mooie geluid is er zeker vooral tijdens het film kijken viel ons dat op.
Je hoort veel meer details. Door de Dolby Atmos hoor je het geluid overal om je heen vandaan komen.
Ook het koppelen van je telefoon aan de soundbar gaat makkelijk om je muziek te streamen.
De afstandsbediening is duidelijk met niet teveel knoppen alleen wat echt nodig is.
We zijn erg tevreden over deze soundbar. Wat een verbeterpunt zou kunnen zijn is om een ingebouwde DAB+ radio toe te voegen.

Bart 29-12-2023

Zeer goed geluid. Ook zonder subwoofer

Geschreven voor: JBL BAR 300

Ik heb deze soundbar gekregen om te testen. Hij heeft een mooi en strak design. Hij voelt solide aan. Ik ben op zoek om een 5.1 set te vervangen voor een soundbar zonder subwoofer. Ik was bang dat de bass te weinig zou zijn, maar dat is niet zo. Ik heb zelfs de bass niet eens op het maximale staan. De geluidskwaliteit is zoals je van JBL mag verwachten zeer goed. Wat ik ook fijn vind is dat je meteen van je GSM kunt streamen, ook via AirPlay. Al met al ben ik zeer tervreden met deze soundbar. Echt een aanrader. Ik heb hem aangesloten met HDMI. Optisch is ook nog mogelijk.

Pluspunten

• Brouwkwaliteit
  • Geluid
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden

Critic_A 25-11-2022

Prima soundbar

Geschreven voor: JBL BAR 300

De soundbar heeft een mooi design. Dolby Atmos en iark zorgen ervoor dat het nieuwste geluid kunt afspelen, dit is erg mooi. Wel denk ik dat de diepte van het geluid beter zou kunnen, ik had van de kwaliteit van het geluid iets meer verwacht. De soundbar heeft een eenvoudige installatie en bediening. Installatie is makkelijk.
Al met al een prima soundbar voor een niet al te kritisch gezin.

• Bediening

Minpunten

• Geluid

barry kanters 23-11-2022

Mooi apparaat, geluidskwaliteit goed, minder dan verwacht.

Geschreven voor: JBL BAR 300

Bij het bezorgen van het product waren de verwachtingen hoog. Mooie doos, mooi, goed en degelijk ingepakt zoals ik van JBL gewend ben. Het product zelf is van goede kwaliteit en mooi afgewerkt en gestyled.

Het aansluiten en configureren was eenvoudig en intuïtief en ik had snel een werkend apparaat. Het volume is geweldig en het surround geluid is mooi, maar ik had meer verwacht van de geluidskwaliteit. Het mooi ronde en volle geluid dat ik ken van andere JBL apparaten bleef bij dit type wel achter. Enerzijds is de tekortkoming van een volle bas wel te begrijpen aangezien er ook duurder types zijn met losse bas speaker. Toch had ik een mooie bas wel verwacht. Met een eenvoudige equalizer zijn bas, kid en hoon nog apart te regelen. Vooral het slim overschakelen naar ander inputs vind ik goed werken en ook een automatische standby stand werk goed.

Pluspunten

• goed volume
  • mooie surround sound
  • goede overschakeling inputs

Minpunten

• minder vol geluid

p********@g******** 21-11-2022

Top soundbar voor een betaalbare prijs.

Geschreven voor: JBL BAR 300

Ik heb nu 1 week de soundbar mogen testen.
Het geluid wat uit de soundbar komt is echt goed helder!
Ik wist wel dat JBL goede boxjes had, maar ben blij verrast dat de soundbar ook een top geluid heeft.
Heb wel wat problemen gehad met het koppelen met wifi, maar na 3 keer proberen was het ook goed gekomen. De app vind ik ook niet echt een toevoeging. Hoe de soundbar geleverd wordt is het geluid al echt goed. Alleen jammer dat er een HDMI kabel wordt geleverd inplaatst van een optische kabel.

Pluspunten

• Niet te groot
  • Goed geluid bij leveren.

Minpunten

• Mis de optische kabel

s********@h********** 21-11-2022

Fantastische bar

Geschreven voor: JBL BAR 300

Wij hebben dit product mogen testen en wij verkocht. Beide hadden we al vaker zitten kijken naar soundbars maar waren er niet van overtuigd dat we dat nodig hadden of vonden het vaak veel geld. Eerlijk? Nu denk ik hadden we het maar veel eerder gedaan! Wat een prachtig gelijk komt er uit deze bar. Het is net alsof je in de bioscoop zit maar dan op je eigen bank. De app die je moet downloaden zorgt ervoor dat je makkelijk instellingen kan veranderen waardoor je het helemaal persoonlijk kan instellen.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Zelf instellen met de app

Minpunten

• Best wel groot